Swarovski EL 8,5x42 WB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Swarovski EL 8,5x42 WB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

frankmauser 01-08-2012
Geschreven voor: Swarovski EL 8,5x42 WB

heb deze verrekijker meer dan een jaar geleden aangeschaft.gebruik hem voor wild observatie en voor nacht aanzitten.kleur is goed zeer helder.bediening is makelijk ,houd goed beet,degelijk,1 en al lof over deze verrekijker.heb nog de cl erbij gekocht omdat ie wat lichter is 8x30 lekker klein en licht in gewicht.maar het beeld van de el blijft een genot voor het oog.normaal wordt ik vrij snel misselijk als ik lang door kijkers kijk dat is bij deze nog niet gebeurt

Tjiftjaf 06-09-2011
Geschreven voor: Swarovski EL 8,5x42 WB

De degelijkheid kan ik binnen een paar weken niet beoordelen maar deze review dwingt mij tot een keuze van 1-10. Nvt mag niet, dan maar een 9 omdat hij er wel degelijk uit ziet. Ik hoop niet dat ik dit met een paar jaar moet bijstellen. Hij ligt wel lekker in de hand en is niet te zwaar, vandaar de waardering met een 10 en helderheid en kleurweergave zijn ook uitstekend. Garantie van 30 jaar (zoals genoemd in de review van Jan Reint dd. 01-06-2007) slaat niet op de Swarovski kijker maar waarschijnlijk op de Zeiss. Mijn (nieuwe) Svarovski kijker heeft 10 jaar garantie op onderdelen en 5 jaar inclusief arbeidskosten.

Bernhard65 27-01-2010
Geschreven voor: Swarovski EL 8,5x42 WB

Ik heb deze kijker nu ongeveer een half jaar in mijn bezit en gebruik hem gemiddeld een keer of drie per week om behalve de vogels in mijn tuin ook die in de vrije natuur te observeren. En dat is met deze briljante kijker telkens een waar genoegen.
Ik heb via vogelvrienden regelmatig de mogelijkheid om ook door andere kwaliteitskijkers, zoals Leica en Zeiss, te kijken maar deze Swarovski steekt er wat beeldgrootte, helderheid, scherpte, briljante kleurweergave en comfortabele bediening met kop en schouders bovenuit. De bediening werkt uitstekend en de kijker levert zelfs bij matige lichtomstandigheden nog steeds een perfect beeld.

Kortom, één van de beste aankopen die ik ooit heb gedaan en bovendien met levenslange garantie.

Vóór de aanschaf zag ik behoorlijk op tegen de stevige prijs maar achteraf ben ik er blij tóch voor dit kwaliteitsproduct gekozen te hebben.

Deze kijker heeft alles om een klassieker te worden die absoluut zijn waarde zal behouden.

Alex 67 19-06-2009
Geschreven voor: Swarovski EL 8,5x42 WB

Dit is mijn huidige kijker en
naar mijn smaak de mooiste uit de EL serie. Dit is de EL
met de mooiste kleurweergave
en het fraaiste gezichtveld.
niet voorniets een van de succesvolste kijkers uit het topsegment. echt een aanrader.

Patrick Smithuis 11-05-2008
Geschreven voor: Swarovski EL 8,5x42 WB

Ik heb een aantal verrekijkers. De goedkoopste een Olympus 7x35 van 100 Euro, de duurste deze Swarovski van God mag weten hoeveel geld. Mijn keuze is de Olympus. Handzaam en altijd scherp. Met de Swarovski ben ik eindeloos aan het in en uit elkaar buigen en scherpstellen. Ik heb het idee dat ik met de Swarovski nooit de goede instelling heb. Sorry meneer Swarovski; zeker een maandagochtend model. Wel een mooi model. Ook voldoende gewicht. Gaat zeker 3 mensenlevens mee.

kees356 26-04-2012

Wat een onzin in dit review! Een kijker van 100 euro met een top kijker vergelijken.

Patrick, ik neem hem graag van je over, ben je van die lastige kijker af. Koop ik wel 2 Olympus kijkers voor je.

Mvg!

Richard van Bilsen 06-08-2007
Geschreven voor: Swarovski EL 8,5x42 WB

perfekte kijker de EL 8,5x42 , ik heb hem nu 3 weken, en sávonds kun je nog heel lang kijken, terwijl je met het blote oog niet veel meer ziet. en hij ligt super in de hand.
Klasse Swarovski!

Jan Reint 01-06-2007
Geschreven voor: Swarovski EL 8,5x42 WB

Fantastische kijker. Ik had een Swarovski, maar die is onlangs gestolen. Voor een nieuwe kijker heb ik getwijfeld tussen een Zeiss (Victory 8x56) en weer een Swarovski. Het verschil tussen de twee is zeer klein. Deze Swarovski is door z'n open vorm licht en ligt heel goed in de hand, net iets comfortabeler dan de Zeiss. 30 jaar garantie is ook wel heel prettig.